U mjesecu januaru nove 2023. godine uživajte u vrhunskim predstavama koje će za pobliku izvesti kvalitetne i cijenjene glumačke ekipe.
Predstava “Neće biti smak svijeta”, autora Adnana Lugonića, a u režiji rediteljice Nine Nikolikj, nastala je u koprodukciji Peripetija Production, Makedonskog narodnog teatara i Sarajevskog ratnog teatara SARTR-a.
“Već dok se izgovara prva replika, na maloj sceni oblikovanoj u scenski prostor koji treba da predstavlja i nalikuje na takozvani dom za sve životne potrebe ali sa univerzalnom funkcionalnošću, tekst mladog autora Adnana Lugonića potpuno vas obuzima i bez ikakvih dodatnih efekata, sasvim ogoljeno i potpuno suštinski vas vodi niz likove jedne porodice – otac i dvije sestre. Pri tome atmosfera, građena od mlade rediteljke Nine Nikolikj, sadrži autentičnu životnu tenziju, kao i veliku tajnu, koje su propratni dio realnih životnih situacija, a u savremenom teatarskom realizmu ne mogu vas tako često iznenaditi i vješto voditi kroz lavirint zvani život.” – Zvezdana Angelovska
U predstavi igraju/ Džana Džanić, Darja Rizova, Saša Handžić
Kostimografija: Ivana Karanfilovska Ugurovska
Scenografija: Angel Petrovski
Muzika: Oliver Mitkovski (muzička adaptacija);
Dimitar Masevski (kompozicija ”Magdalena”)
Saradnik za makedonski jezik: Gjorgji Jolevski
Fotografija: Deni Ingilizovski
Drama “Sarajevo Feeling” Almira Bašovića se bavi generacijom rođenom početkom sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća, generacijom koja je ratom gotovo izbrisana. Mladi ljudi iz čina u čin osluškuju kako dolazi rat i narušava im ustanovljene odnose.
“Sarajevo Feeling” jeste muzika, ljubav i ples. Tuga i usamljenost. Strah, sreća, naivnost i ranjivost. I nada i snovi. I svih jedanaest članova raje koji svakim dijelom svog bića prolaze kroz sve to što Sarajevo Feeling jeste.
Tekst Almira Bašovića na scenu SARTR-a postavio je Thomas Steyaert, u kreaciji i izvedbi Snežane Bogićević, Maje Salkić, Jasenka Pašića, Davora Sabe, Adnana Krese, Amara Selimovića, Igora Skvarice, Kemala Rizvanovića, Lidije Kordić, Ivone Baković i Hane Zrno.
Dramaturgiju predstave potpisuje Nejra Babić, kostimografiju Lejla Hodžić, scenografiju Monika Močević, a dizajn postera Dragomir Križić.
Predstava je realizirana u koprodukciji Sarajevskog ratnog teatra i Scene MESS.
„Bullying Collection” govori o problemu vršnjačkog nasilja. Iza dramskog predloška stoje Nejra Babić, Aleš Kurt, Sam Guzman i Ian McWethy, a režiju potpisuje Aleš Kurt. Osam glumaca je kroz niz scena progovorilo o temi o kojoj naše društvo savršeno šuti, o tome kako naše školstvo svoje probleme, neznanje, nesnalaženje i strah, gura pod veseli i šareni bosanski ćilim.
Režija/ Aleš Kurt
Dramaturgija/ Nejra Babić
Igraju/ Selma Alispahić, Maja Salkić, Ana Mia Karić, Sead Pandur, Jasenko Pašić, Davor Sabo, Adnan Kreso, Vanja Matović
Scenografija/ Vedran Hrustanović
Kostimografija/ Lena Samardžić
Koreografija/ Branko Potočan
Muzika/ Nedim Zlatar
Fotografija/ Dženat Dreković
Dizajn/ Đorđe Jovanović
Jedan dio problema nastaje zbog naše nesposobnosti da slušamo, da čujemo, da se povežemo sa vlastitom djecom. „Bullying Collection“ vam nudi slike, foto-robot nasilja, da bi ga lakše prepoznali, ulovili, zaustavili. Sjajni glumački ansambl SARTR-a, njih osam, posvećenih i preciznih, podsjećaju vas da se empatija vježba kao svako umijeće. Koreografija Branka Potočana nas uči da djeca, žrtve nasilja, o onom što ih muči, što ih razdire, najprije govore vlastitim tijelom, a tek potom, oni najsretniji, progovore i riječima. Reditelju, glumcima, ali najviše nama, publici, u iščitavanju i doživljavanju priče, od presudne je pomoći muzika, za čiji izbor je zaslužan Nedim Zlatar. (SARTR ostaje mjesto na kojem se može čuti najbolja muzika. To je razlog više da povremeno zalutate u Gabelinu ulicu.)
„Obrati se za pomoć!“ poručuju glumci sa scene i pozivaju na razgovor. Medicina je, kažu, napredovala; u apotekama možete pronaći najraznovrsnije lijekove, od onih za rast kose do kapi za spavanje i za kurje oči. Ipak, iskustvo nas uči da je najučinkovitiji lijek, onaj isti sa kojim treba stavljati malu djecu na spavanje, ali koji treba primjenjivati i u kafanama, frizerskim salonima, vjerskim objektima, bračnim posteljama – razgovor. Sarajevski ratni teatar vam nudi baš to. Ljekoviti razgovor, bez nuspojava. Riječ je bila na početku, pa ne smeta da bude i na kraju?!“
Donosimo i cjelokupan repetroar, a svoju kartu možete rezervisati na stranici SARTR-a.