Nedjelja, 24.11.2024.

Kreševljaković: Važno je sačuvati kontinuitet festivala u BiH i regiji

Subota, 27.03.2021. | Kultura | Magazin | Najnovije | Vijesti

Internacionalni teatarski festival MESS tradicionalno 27. marta na Svjetski dan teatra uz čitanje poruke odabranog predstavnika tog miljea objavi i festivalski program, što neće biti učinjeno i ove godine. Obavijest će poklonicima teatra stići nekada u toku godine – istakao je direktor Festivala MESS Nihad Kreševljaković.

On u razgovoru za Fenu podvlači da će publika biti obaviještena koje će predstave eventualno učestvovati na Festivalu, a među njima bit će one koje su planirane za prošlogodišnji Festival a nisu mogle biti odigrane.

– U slučaju da situacija bude bolja regionalne predstave koje su trebale biti na prošlogodiišnjem Festivalu igrale bi se u toku godine. Međutim, kako se trenutno čini, ne možemo sa sigurnošću tvrditi da će to biti moguće i ove godine. Tako smo pripremili istovremeno i alternativnu opciju koja bi se realizirala kroz neki online program – kazao je Kreševljaković.

On smatra iznimno važnim što će se sačuvati i ove godine platforma MESS koja za cilj ima produciranje, odnosno učešće u u produkcijama bosanskohercegvačkih teatara.

Kreševljaković naglašava da je vrlo teško išta planirati imajući u vidu situaciju, posebno jer u BiH još nije počela vakcinacija. Dosta toga, smatra direktor Festivala MESS, može biti uvjetovano i tim koliko će biti dozvoljeno umjetnicima iz pojedinih zemalja da dolaze u zemlje koje ne zadovoljavaju određene standarde u vezi vakcinacije.

Jedan od programa Festivala MESS je i onaj koji njeguje kulturu sjećanja – Modul Memorije. Planirano je da bude održan prvenstveno na online platformama od 6. aprila do 9. maja.

Od programa koji će biti dostupni ove godine tu je, između ostalog, premijera katalonskog filma “Kao da je neko u šumi”. Riječ je o dokumentarcu s fokusom na djecu rođenu nakon ratnih silovanja.

– Kada govorimo o programima koji neće biti online, to je izložba “The Roses are Red” autorice Amine Avdić koja bi trebala biti otvorena u zgradi Crvenog križa, s tim da će biti limitiran broj posjetilaca. Također, bit će otvorena i izložba radova dobitnika Modulove nagrade za doprinos kulturi sjećanja “Ožiljci” Paula Lowea – naveo je.

Loweova izložba će, kako je istaknuo Kreševljaković, biti realizovana u eksterijeru Historijskog muzeja BiH te će je publika imati priliku vidjeti bez rizika ulaska u zatvoreni prostor.

Filmski program Modul Memorije ove godine, između ostalog, donosi filmove – “Most” Šibe Krvavaca, “Simpatija za đavola” (Sympathie Pour le Diable) kanadskog reditelja Guillaumea de Fontenya te nekoliko dokumetranih filmova.

– Činjenica je da ćemo ostati limitirani za interakciju s publikom. Moram naglasiti da su prošle godine kad smo bili zatvoreni, platforme imale više smisla, a sada smo u nekom međuprostoru – smatra direktor Festivala MESS.

On ipak ne misli da je budućnost festivala na online platformama, društvenim mrežama.

– Često ljudi uspoređuju iskustvo opsade i ovo. Međutim, tada je igranje, posjećivanje predstava, filmova, izložbi bilo izraz ljubavi i želje za životom, odnosno normalnošću. Danas ipak kroz takav čin dovodimo ljude u opasnost, što pokazuje da nema sličnosti – podvukao je, dodavši da je danas bez obzira na sve prioritet voditi računa o zdravlju ljudi.

Kreševljaković se nada da će se situacija promijeniti, bar kada je u pitanju sigurnost ljudi. A potom, smatra on, na red dolazi suočavanje u različitim poljima sa drugim problemima. Prije svega onih finansijske prirode.

– S obzirom na to da kod nas ulaganje u kulturu nije bilo značajno ni u boljim vremenima, vjerovatno će kultura biti jedan od prostora koji će se tek tada suočiti sa realnošću. Govoreći o festivalima u BiH i regiji, jako je važno sačuvati kontinuitet. I zbog toga je bitno da se programi održavaju u bilo kom obliku. Mi znamo iz iskustva da prekidanje određenog kontinuiteta daje argumente neprijateljima kulture da te prilike iskoriste – podvukao je Kreševljaković

Boji se mogućnosti da veliki broj festivala, kao posljedica ove situacije ne samo u BiH već i svijetu, neće moći nastaviti s radom.

Kreševljaković smatra da će Festival MESS, kao i drugi značajni festivali u regiji koji se na razne načine pokušavaju snaći, uspjeti da opstanu.

– Ali uvjeti u kojima će se raditi biće značajno teži od najgorih uvjeta koje smo do sada imali – mišljenja je on.

Kreševljaković kaže da je čitajući tekstove o Španskoj gripi naišao na podatke da je ljudima trebalo i do pet godina da se uopće osvijeste, prihvate normalnost. Stoga, podvlači, to vjerovatno očekuje i nas.

– Sigurno je da će ljudima trebati određeno vrijeme da uopšte osvijeste neku normalnost. U osvještavaju te normalnosti sigurno da će ljudi imati strah od zatvorenih prostora, bez obzira što će se se situacija stabilizirati, ostaće navika. Posebno je zabrinjavujuće kad su u pitanju mlađe generacije. Sad ćemo imati generaciju koja je odrasla u odsustvu interakcije  sa drugim ljudima. Pred nama svima biće jedan vrlo zanimljiv i važan zadatak da vratimo tu potrebu ljudi za bliskom komunikacijom. A teatar jeste medij bliske komunikacije – podvukao je u razgovoru za Fenu direktor Festivala MESS Nihad Kreševljaković.

(fena)