Galerija Eastopics iz Budimpešte najavila je za 13. novembar otvaranje izložbe “Drugo Ja”. Radi se o grupnoj postavci usmjerenoj na javnu umjetnost mladih iz Bosne i Hercegovine.
“Nakon prvog karantina koji je ostavio traga na sve nas, sad očekujemo drugi period izolacije, koja će istovremeno sa hladnom jeseni ponovo ograničiti našu slobodu kretanja. Kao način da se suprotstavimo ranijem i predstojećem fizičkom distanciranju i povlačenju iz javnog prostora, izložba ‘Drugo Ja’ nas provodi kroz umjetnost mladih iz BiH ne samo kao poetska serija akcija koje odražavaju trenutnu situaciju već i kroz propitivanje traume rata, kada je sami izlazak napolje, u otvoreni prostor, bio opasan po život”, saopšteno je povodom ove izložbe.
Izložba, kako se dalje navodi, prikazuje radove četvero umjetnika koji se zanimaju za javni prostor. To su: Mila Panić, koja istražuje fenomenologiju prostora i pripadanja, uključujući koncept međuprostora. Njena instalacija “Polje jagoda” (2018) napravljena od jagoda ubranih sa nedavno očišćenog minskog polja i njen video “Goruća zemlja” (2017) dva su povezana umjetnička djela koja se bave problemima promjena, anksioznosti, kao i kolektivne i lične odgovornosti.
Ispitujući porijeklo, poetiku, tragove i prelaz sadašnjeg kao i političke modalitete, ali također prihvatajući postideološke koncepte, Bojan Stojčić (1988) često interveniše u kontekstualizovanoj svakodnevnici, oslobađajući sliku od grafičkih manifestacija i istovremeno opisujući formu i okolni narativ. Serijom fotografija pod nazivom “Tragovi ne nagovještavaju put” (2013), projektom “Traženje osobe” (2013) i fotografijom “Živjela tranzicija” (2015-2020), ovaj mladi umjetnik opisuje osjećanja napuštenosti, usamljenosti i gubitka sinhroniciteta sa okolinom.
Secirajući političke i socijalne teme kroz izvođačku i vizuelnu umjetnost, Mak Hubjer (1993) prikazuje dva snimka “Čista savjest MH FT DB” (2016) i “Čista savjest MH FT NSS” (2018). Oba rada se bave konceptima sjećanja i zaboravljanja trauma iz prošlosti kroz naš odnos sa spomenicima, povezanim sa javnim prostorom, ali i sa nevidljivošću i odbacivanjem.
Rad umjetnika Damira Radovića (1976), nazvan “Paradoksalni san”, a započet u Sarajevu 2007, prikazuje umjetnika kako spava napolju, u bučnom, nezaštićenom, hladnom prostoru, izložen svim mogućim vremenskim uslovima i radoznalosti prolaznika.
Izložba “Drugo Ja”, započeta kao prvi dio dugih serija intervencija koje će se nastaviti u Parizu i Sarajevu, realizuje se pod vođstvom Pierrea Courtina, osnivača i direktora galerije Duplex 100m2, izložbenog prostora koji je radio u Sarajevu do 2018.