Ponedjeljak, 25.11.2024.

Režiser ceremonije otkrio neke detalje: Spremamo spektakularno otvorenje Pelješkog mosta, hiljadu brodica okružit će most

Subota, 09.07.2022. | In | Region

Otvorenje mosta Pelješac s dijelom pristupnih cesta očekuje se 26. jula, piše Jutarnji list. 

Prema najavama iz Vlade Republike Hrvatske, 18. jula trebala bi biti izdana upotrebna dozvola za pristupne ceste, a za most je već izdana. 

U susret otvorenju Pelješkog mosta Jutarnji list je razgovarao s režiserom Krešimirom Dolenčićem, koji je zadužen za svečanost otvorenja. Na osmišljavanju otvorenja mosta radi više od mjesec. 

Raskošan vatromet i muzočki program

– Pelješki je most ogromna stvar. To znam iz prve ruke. Bio sam ondje kad su ga spojili i u Dubrovniku je nastalo spontano veselje. Cijeli je grad tulumario. Nakon 304 godine Dubrovnik će biti spojen s tim dijelom zaleđa. Vidio sam što to znači stanovnicima tog dijela Hrvatske. I zato će vrhunac svečanosti otvorenja u izravnom prijenosu HTV-a biti prekrasna scenografija sa stotinama brodica koje će okružiti most, uistinu raskošan vatromet te glazbeni program uz Dubrovački simfonijski orkestar, klapu Libertas i zbor HNK Split uz Gotovčevu ‘Himnu slobodi‘ – kaže Dolenčić, koji je radio i na otvorenju Dubrovačkog mosta, spominjući tek neke od brojnih izvođača.

Pripreme teku tačno kako trebaju, kaže Dolenčić.

– Sudjeluje puno ljudi s raznih strana i svatko sprema svoj dio zadatka. Od Hrvatskih cesta, koje su sjajno ekipirane, preko protokola, policije, Županije, gradova… Za sada je sve u redu – potvrđuje on.

U detalje programa otvorenja nije htio ulaziti jer građanima ne bi htio u potpunosti pokvariti iznenađenje, no najavio je brojne lokalne izvođače iz Dubrovnika, Korčule i Neretve te ukratko otkrio kako je ceremonija zamišljena.

– Most će tijekom dana biti jednim dijelom otvoren za građanstvo. Naravno, uz puno osiguranja i kontrole, samo pješice i ne cijelom trasom. U planu su i fešte po gradovima iako most nije građen za fešte, nego za prolazak vozila, pa je to i najzahtjevniji dio tog dana. Bit će pirotehnike, a očekujemo i barke i brodove ispod mosta – naveo je Dolenčić.

Osmišljavanje velikih javnih svečanosti Dolenčiću nije strano. Ovaj je cijenjeni kazališni redatelj 2000. godine u Šangaju postavio ogromnu stadionsku produkciju Verdijeve opere “Aida” sa 2.300 sudionika, a tri godine kasnije pothvat je ponovio u Pekingu, sa 3.000 sudionika.

Najveći izazov takvih projekata je prostor u kojem se događaj odigrava

Kao najveći izazov takvih projekata navodi prostor u kojem se događaj odigrava jer on najčešće nije tome namijenjen. Potrebno je, kaže, i predvidjeti broj posjetitelja događaja, organizirati i osigurati svu logistiku (energetiku, gledališta, pozornice, rasvjetu, ozvučenje, sigurnost, hitnu pomoć, parking, policiju, medije i još sto stvari). Zahtjevno je, nastavlja, i to što zna biti jako puno izvođača. Potrebne su i probe koje se ne odvijaju na licu mjesta, već na više strana.

Takvi projekti, poput koncerata, sportskih manifestacija, svečanosti otvaranja ili zatvaranja, otkriva, u sebi nose jak emotivni naboj.

– To se može lako okrenuti i poći ukrivo, pa to treba znati voziti – smatra on.

Na pitanje razlikuju li se takvi projekti od zemlje do zemlje i koje su najveće razlike između ostvarivanja velikih projekata u Hrvatskoj i inozemstvu,odgovorio je da neke zemlje, veće od Hrvatske, imaju kompanije koje se bave samo takvim događanjima, imaju zaposlene producente, scenografe i dizajnere, dok druge pak uopće nemaju iskustva s time.

– U Muscat u Omanu (na svečanosti otvorenja Azijskih igara na pijesku) iz Zagreba nas je išlo 107, cijela produkcija – video, audio i autorske ekipe, plesači, koreografi i šminkeri. U Kini postoji više kompanija koje rade goleme događaje, koncerte, vatromete… No, s druge strane, razlika i nema. Uvijek su to isti zadani elementi i slični problemi, naravno različitih formata – odgovorio je.

Tokom dosadašnje, izuzetno plodonosne karijere, Krešimir Dolenčić režirao je 119 predstava, a radio je i na preko 150 događanja…

Među više izvođača koji će 26. jula biti na svečanom otvorenju mosta Pelješac bit će i novi vokalni ansambl Sveti Blaž, elitno društvo hrvatskih opernih prvaka i onih koji će to tek postati. Sveti Blaž na most Pelješac stiže u proširenom sastavu: Ljubomir Puškarić, Luciano Batinić, Domagoj Dorotić, Ozren Bilušić, Ivo Gamulin Gianni, Marin Čago, Roko Radovan i Filip Filipović. 

Slavi se povezivanje kampanela sjevera i juga

U svečanosti kojom se slavi povezivanje kampanela sjevera i juga, srednje i južne Dalmacije, izvest će “Zvona moga grada” koju su Zvonko Špišić i Drago Britvić napisali za Vicu Vukova te popularnu tradicijsku pjesmu dubrovačkog kraja “Izišla je zelena naranča”.

U međuvremenu Sveti, koji je prvi nastup imao na proslavi 100. rođendana Franje Tuđmana, vježba u prostorima istoimene župe u Zagrebu, uz svesrdnu podršku župnika Borne Puškarića, gdje se namjerni posjetitelj u akustičnom prostoru može “prepasti” od znalačkog fortea koje proizvodi društvo elitnih profesionalnih pjevača, koje svakako ne namjerava nastupati na Omiškom festivalu kao nelojalna konkurencija klapama.

– Na jesen pripremamo veliki otvoreni koncert, događaj na kojem će šira publika, koja nas možda dobro poznaje iz opernog faha, moći pobliže upoznati u našim novim, povremenim ulogama, u a capella aranžmanima. Za sada dobivamo samo čestitke, no, unatoč njima, nema zanosa. Iako smo operni profesionalci, našoj zajedničkoj priči oko vokalnog sastava Sv. Blaž pristupamo pedantno i promišljeno, kao da smo ‘zadnji‘ početnici, jer u smislu ozbiljnog iskustva a capella gaža to, za sada, i jesmo – kaže Ivo Gamulin Gianni, napominjući da članove ansambla Sveti Blaž vežu i prijateljstvo, zajedničko druženje, kao i najavljeni povremeni angažmani i u liturgijskim pjevanjima u župi u Zagrebu.